Vul de gouden basis in
Missie (Waarom bestaat jouw onderneming?)
Een missie wordt ook wel de ‘waarom’ van je bedrijf genoemd. Waarom
ben je je onderneming gestart?
Hierbij enkele voorbeelden:
- Pavo: ‘Een bijdrage leveren aan de gezondheid van paarden.’
- Snelstart: ‘Moeilijke dingen makkelijk maken.’
- Epplejeck: ‘Jou fan maken.’
Een missie is geschreven in een werkvorm en inspirerend, duidelijk, kort én bondig.
Visie (Wat wil je bereiken met jouw onderneming?)
Waar wil je heen met je bedrijf? Wat is jouw stip aan de horizon?
Wat staat er bij jou te wachten aan de finishlijn? Het is jouw ideale
toekomstbeeld en het staat in verband met je missie.
Ik geloof dat als je iets echt wilt, dat het dan lukt. Daarom vraag ik
aan jou: als alles zou kunnen, wat zou je dan willen bereiken met jouw onderneming? Hoe ziet jouw onderneming er over vijf jaar uit als alles kan? Ik raad je aan hier goed over na te denken, want er is veel meer mogelijk dan je denkt.
Kernwaarden (Waarvoor staat jouw onderneming voor?)
Wat vind jij belangrijk in je bedrijf? Wat zijn de kernwaarden van je
bedrijf? Welke drie kernwaarden kies jij? Dankzij kernwaarden weten klanten meteen waar jij voor staat. Grote kans dat ze zich erin herkennen en daarom klant van je worden. Daarnaast helpen kernwaarden je om op het juiste pad te blijven.